Maailma meedias rullus lahti omamoodi tsunami, kui 31. juulil Ameerika Ühendriikide President Donald Trump, otsustas välja vahetada Valge Maja personalijuhi – kõige kõrgema ametniku Valges Majas. USA presidendi administratsioon on nagu iga teine organisatsioon, millel on oma missioon ning mille täitmiseks on loodud ja joondatud meeskond. Üks huvitav fakt selle asja juures on see, et sellele positsioonile määrati John F. Kelly, endine USA kindral, kes on juhtinud rahvusvahelist vägede koondist Iraagi sõjas. Mis on need oskused ja kogemused, et nii olulisele positsioonile seati just selline inimene?
Vähem kui 3 kuuga on Valge Maja siseelu meedia jaoks muutunud ebahuvitavaks, lõppenud on aastate pikkused seebiooperlikud inimeste vahelised hõõrumised ning meeskond on pühendunud ühisele missioonile. Kuigi praegune USA president on värviline isiksus, hiilgab oma väljaütlemistega, siis lühikese ajaga on just tema meeskond suutnud teha ära hulk konkreetseid asju, mis aitavad tal täita oma missiooni Make America Great Again. Ja uue personali juhi ülesandeks, sai komplekteerida meeskond ja panna see tööle nii, et see toetaks presidenti oma missiooni elluviimisel.
Paljuski on tänase suure vastuseisu allikaks, mida me meedias näeme, vana poliitiline eliit (establishment). Kelle töökultuuriks oli lõputu asjade arutamine ning ebamääraste eesmärkide seadmine ja nende poole püüdlemine. Uueks reaalsuseks on aga see, et sind hinnatakse sinu valmiduse järgi panustada ühisesse eesmärki ja sa ise määrad endale ülesanded ja vastutuse tulemuse eest. Ole lihtsalt kasulik, loo väärtust. Mõelge, kui see muutubki sealsete inimeste uueks harjumuseks, ehk käitumiseks. Samas organisatsioonid täna ilma sellise uue käitumismudelita hakkama ei saa. Tehnoloogia areng on kaotanud piirid ja kordades kiirendanud muutusi klientide ootustes, neile pakutava teenuse osas. Asjad ja süsteemid, mis täna meile tunduvad innovaatilised on 3- 5 aasta jooksul ajast ning arust.
Sellise kultuuri loomiseks ettevõttes on täna oluliselt muutumas personalijuhi roll ja positsioon organisatsioonis. Aina tihedamini kohtumistel kuuleme, et juht ootab HR juhilt strateegilist partnerlust – tuge meeskonna komplekteerimisel ning tulemuslikkust tagava kultuuri loomisel. Hea lühikese lugemise sel teemal leiad Harvard Business Review’st – It’s Time to Split HR. Selle on kirjutanud tuntud juhtimisguru Ram Charan, kes on raamatute Elluviimine, Confronting Reality, What the CEO Wants You to Know jne. autor.
USA armees õpetatakse esimese asjana üks oluline põhimõtte: “Me ei jäta kedagi maha!”. Kuidas on lood Sinu ettevõttes?