Eelmisel neljapäeval viis Toomas Soosaar läbi vebinari teemal “Eesmärgistamine loob konkurentsieelise”.

Sissejuhatuses meenutas ta maailma ühe edukaima hokimängija Wayne Gretsky öeldut: “Ma ei ole kõige kiirem litri tagaajaja. Minu edu tagab oskus olla õigel ajal õiges kohas ehk seal kuhu litter jõuab.“

Eesmärk ei olegi öeldu kontekstis muud kui oskus olla õigel ajal õiges kohas ning valmis sealt edukalt edasi mängima. Ärimaalimas nimetakse seda eristuvaks konkurentsieeliseks. Võit ootab neid, kes on selleks ettevalmistunud. Inimesed, kes aga püüavad vaid kiiremini litrini jõuda, on sattunud oravarattasse. Kui kohale jõuavad, on keegi juba söödu järgmisse suunda andnud.  Kogu aeg on kiire, kogu aeg jääb aega puudu.  Ja tegus olla tundub kangelaslik. Tegelikult see on vabandus.

Üks osaleja esitas Toomasele vebinaril küsimuse, kuidas seada eesmärke nii, et need tunduvad meeskonna liikmetele realistlikud. Mis on selles küsimuses valesti?

Kui eesmärgi jätame tänasesse reaalsusse, siis muutust selles kuidas asju teeme, ei toimu ning paremaid tulemusi on keeruline oodata. Tõhususe kasvatamisest enamasti ei piisa, vaja on kardinaalselt teisiti tegutseda. Eesmärk tuleb seada reaalsusest välja. Inspireeriv on siin kohal vaadata Apple 12-aasta vanust jõulureklaami “Think Different”

Anti Orav, kes on teist kuud Progear meeskonna abitreener, on seadnud eesmärgiks olla Baltimaades enda valdkonnas turuliidriks. Kui nad on turuliidrid, siis võimaldab see saada hankijatelt paremaid tingimusi, arendada klientide jaoks paremaid teenuseid ja kaasata meeskonda paremaid talente, keda innustab ühine visioon.

Selle tulemusena Progerari tegemisi väärtustakse rohkem, mille tunnistuseks on kasvavad mahud, kõrgem marginal ja kiirem raharinglus. Nad teadvustasid endale, et  kui nad tahavad turuliidriks saada, siis esmalt peavad nad juba täna oma igapäevases tegevuses mõtlema kui turuliidrid. Kui mõtteviis (hoiak) on paigas, siis on võimalik kaasata õigete oskustega inimesed (kuidas, oskused) ning leida töövahendid (mida, ressursid), mille abil saab lihtsustada ja kiirendada sihile jõudmist.

Ühel päeval saime neilt tagasiside, mis on suurim väärtus, mida nad koostööst on saanud. Need on taipamised ja mõtteviisi muutused. Üks mille Glenn ja Raivo on väljatoonud, on see, et eesmärk on uus seisund, mille elluviimne tagab tulevikus võimekuse saavutada oluliselt paremad tulemused.

Eesmärk on reaalsuse nihestamine. Miks? Albert Einstein on öelnud, et kui teeme asju nii nagu varem, siis hullumeelsus on loota paremaid tulemusi. Kuid mida me tihti eesmärkide seadmisel näeme, et inimesed alustavad sellest, kus me oleme ja kuhu siit edasi liikuda saab. Kuidas litrini jõuda.  Vaja on aga mõtteviisi muutust, mõelda kuhu litter liigub, kuidas olla õige ajal õiges kohas valmis ning omada oskus litter väravasse lüüa. See võimekus ongi eesmärk.

Enamasti on põhjus selles, et inimesed ja organisatsioonid ei ole aega võtnud, et vastata küsimusele “kes me tõeliselt tahame olla?”.  Mis on see mäng mida tahetakse võita, asi mida tahetakse elus kogeda?  Kui tahad midagi saavutada tuleb alustada lõpust, panna paika selge siht, kuhu tahad jõuda ja siis hakata mõtlema, kuidas sinna jõuda ning alles seejärel mida selleks vaja teha.  Kui eesmärk on innustav, tekib ka pühendumus (vastutus), mis annab jõu pingutuseks ning julguse lahti lasta harjumustest, asjadest, mis takistavad edasi liikumast. Viimased on enamasti põhjuste allikaks, miks inimesed oma unistustele käega löövad. Nad on lasknud harjumustel end orjastada.

Käes on advendiaeg. Läbi tuhandete aastate on inimesed aasta pimedamat aega kasutanud sisekaemuseks, endas selgusele jõudmiseks. Erinevates religioonides on selleks erinevad rituaalid, kuid asja sisu on olemuselt sama. Julge vaadata endasse, vasta küsimusele  “kes sa tõeliselt olla tahad?”. Leida endas innustumus, pühendumus ning  võtta vastutus enda saatuse eest. Pidada endaga plaani. See toiming nõuab julgust, see meditatsioon võib tekitada tõeliselt valu. Eesti üks edukaimaid ärimehi Urmas Sõõrumaa on selleks et asjad klaariks mõelda korduvalt  kasutanud vanadelt hindudelt pärinevat rituaali. Lasknud end sulgeda nädalateks pimedasse koopasse, et ei oleks võimalik põgeneda enda eest, põgeneda valusate küsimuste eest, põgeneda vastutuse eest teha valikud. Coach’e ja psühhiaatreid me vajame vaid selleks, et nad esitavad valusaid küsimusi, mida me kõik ise teame, kuid ise ei taha endale esitada. Kui küsimused jäävad esitamata ja neile vastamata, siis tegeleme vaid tagajärgedega ning selle tulemuseks on läbipõlemine. Meeletu valu mõttetult elatud aastate eest.

Kuid kõike on võimalik juba homsest parandada. Teha muutus. Teha valik elada nii kuidas sa soovid – seada vastav eesmärk.

Mis sa arvad mõttest kui esmaspäeval lased päkapikul endale tuua uue harjumuse? Oled igasse nädalasse planeerinud 1 tunni, kus oled iseenda ja oma mõtetega. Mõtled mida tõeliselt oma elus tahad, millised käitumised aitavad sul muuta soovitu reaalsuseks ning planeerid uueks nädalaks 1 -2 asja, mille teed ära selleks, et oma unistusele ühe suure sammu lähedamale astuda.

Julge unistada ning oma unistustes elada!


NÄDALA SOOVITUSED:

  • GET BIG FAST ehk kuidas ettevõtte arengut kiirendada“. CV-Online’i podcasti külaliseks oli Andres Haavel, Empowermendi asutaja ja visionäär. Vaata videointervjuust lähemalt, kuidas parandada juhtide vormi ning kuidas saab GET BIG FAST (GBF) terviklik juhtimissüsteem võimestada meeskondi tipptulemusi tegema. Ettevõtte arengukiirus sõltub otseselt juhtmeeskonna küpsusest.

 

  • Progear’i partneri Glenn Laanisto kogemuslugu teemal “Eesmärk kasvada Baltikumi turuliidriks!
    14. detsembril kell 09:30.  Glenni intervjueerib pikajalise juhtimiskogemusega Anti Orav. Juttu tuleb kiires kasvus oleva ettevõtte juhtimisest, eksimustest ning ka sellest, kuidas ühine ambitsioonikas visioon aitab kaasata meeskonda paremaid talente.

 

  • Yasmin “Round III  09.detsember Vaba Lava – tule vaata, kuidas üks noor naisterahvas ehitab enda Unistust. Teadjad teavad rääkida, et lava ja show on võimsamad, kui Beyonce kontserdil Stockholmis. Eelmisel korral oli pahmiks löödud lavalt kiirgavast energiast.

 

  • Ajurünnak telli oma organisatsiooni jõuluetendus ja võõrusta oma kliente ning partnereid. Süsimust komöödia. Palju äratundmist, kuidas me tööl toimetame, kuidas me omavahel suhtleme. Anna teada, millal etendus toimub, olen valmis kulusid jagama ning  usun, et leian kordades rohkem vaatajaid kui Anti Orava poolt läbiviidud ning laineid löönud  vebinar Koosolek on treening!