“Olen näinud üle 5000 äriplaani ja vaid 3 neist on realiseeritud algsel moel. Enamusel juhtudel on õnnestunud need meeskonnad, kes on suutnud vastavalt uutele avanenud võimalustele oma plaane kiiresti korrigeerida. Seetõttu ongi ettevõttetel vaja asjade ärategemiseks 90-päevast plaani, mitte 3-aastast plaani.” – Professor Bill Sullivan, Harvard Business School – Nii kõrgkoolides, kui erinevates programmides on heaks tavaks, et põhifookus suunatakse plaani või strateegia koostamisele. Koosatud strateegiatest 90% ebaõnnestuvad. Probleemiks ei ole mitte nende koostamise kvaliteet, vaid organisatsiooni võimekus plaan ellu viia. See on huvitav paradoks, sest paber kannatab kõike, kuid elluviimine nõuab distsipliini ja tihti ka käitumise muutmist. Vaja on kokkulepitud asjad ära teha, julgelt katsetada, vigadest õppida ja tulenevalt uuest reaalsusest pakilisi asju korrigeerida. Roger Martin kirjutab oma raamatus “Strategy to Win”, et eduka strateegia koostamiseks on vaja vastata viiele lihtsale küsimusele. Tavaliselt jääb vastamata viies küsimus, kuid just sellest küsimusest sõltub, kas strateegia realiseerub või mitte.
Need viis küsimust on:
Praktika on läbi aastasadade tõendanud, et organisatsiooni kiire ja jätkusuutlik areng on otseses sõltuvuses juhtmeeskonna küpsusest. Oskusest vastata ülal toodud küsimustele (Strategy Thinking) ja selle vastu seada lühiajaline fookus (näiteks 90 päeva) ning joondada kogu organisatsioon selle elluviimisele (Execution planning). |
|
NÄDALA SOOVITUSED:
|
|
Järjepidevat meeskonna treenimist ja kiiret kasvu soovides! |