Traditsioonilises praktikas strateegia loomine algab turuuuringutega. Tehti SWOT ja muid sügav teaduslikke uuringuid. Enamasti kui strateegia valmis saab, on uuringu tulemused juba vanaks läinud ning strateegia on loodud vastu reaalsust, mis enam ei eksisteeri. Täielik aja, energia ja raha raiskamine. Selline strateegilise mõtlemise lähenemine loodi ennem mobiiltelefoni, ehk eelmisel sajandil.
Hoopis mõistlikum on seada siht, defineerida üheselt mis on võit, kirjeldada selle saavutamise võimalused ja valikud ning selle tulemusel saadud pilt valideerida vastu turgu. Põhiline küsimus, millele otsitakse vastust, mis peab saama reaalsuseks, et loodud strateegias toimiks. 2 – 3 faktorit, mille osas on meeskonnal kõige suurem kahtlus, vajavad testimist vastu ainsat tõekriteeriumit, kelleks on klient.
Vaid 5 päevaga on selge, kas strateegia toimib või mitte. Kuidas selline protsess käib kuuled kogemusloost.